kualo pilah ^^

perjalanan telah bermula... kehidupan sebagai siswi diteruskan di UiTM Negeri Sembilan,Kuala Pilah... sebagai bakal graduan sarjana muda sains (kepujian) biologi.. 3 tahun harus berjuang...
walaupun agak sedey coz tak tercapai hasrat ke s.alam.. takpela... Mama ajar...kite kene selalu bersyukur... Insya Allah,, lebey banyak nikmat yg kite akan dapat....

tempat nie baru... suasane hijau...all da way to uitm,,lembu kambing...najis2nye...ahai.... kampong bebeno.... Suasane memang kondusif tok blaja...cume...dari kolej nak ke kelas....naek turun bukit tu dah semestinya,..

food..oh god...lagi mahal dari kmj dulu...kopak duet dok sini...seb baek la kafe admin murah sket..and tetibe jek uitm kualo pilah ni banyak lalat..ish! tapi kelas sume...baru so selesa la... ni pemandangan dari lab fizik...
oh ye...even aku amek bio....i still learn fizik okeyh...masaaaakkk!!

ni kolej kitowang...seri pilah 1 sampai 4..then sri menanti 1 sampai 6..aku?? SM 6 ofkos! bilik dia standard apartment ah..cantek!!! haha...jeles tak??
de 3 bilik,,,satu bilik 2 owang... satu uma satu tandas...de sinki kat ruang tamu...satu je masalah sini...tempat sidai baju...alahai...serupa tak jemor baju...tak kering pon..hahaa....

dulu,,pilah ni susa nak hujan...tapi sejak kedatangan kitowang ni,,,selalu lak hujan..
Alhamdulillah....sejuk sket rase...
rahmat dari Allah....^^

Alhamdulillah,,,aku diberi rumets yg sangat gile dan epi go lucky...sowang same umo...lagi 5 adek2...diowang dip sains and perladangan...aku sowang degree bio...sesat lak..haha...takpe,,kire varieties la kan..hihi...

wanna meet my rumets??


ni la adek2 ku...huhu...depan aku,,,ida..tengah huda..pooh bear blkang,,yana...kecik tu baya..yg posing maut tu ina...sori...sume dah berpunye...yg berbantal busuk tu je takde ok..hahaa...


minggu orientasi yg memenatkan...and tak kusangke tetibe aku jadi ketua blok...sementara jek..huhu..but still...memerah keringat...jerit till saket tekak...and merase gak la dok sickbay...hahoi.... tapi Alhamdulillah dak2 SM6 ni baek2 and sweet gals! such a sweet memory i think...

okeyh,,seminggu beorientasi....then tibe la saat yg dinantikan...menjadi siswa siswi sebenar,..
kelas takdela sangat...juz kenal2 jek...but quite fun jugek la kan...hehee....



insya Allah..di kuala pilah ini..akan ku buktikan yg aku akan grad sebagai sarjana muda sains kepujian biologi... AMIN...

moga kite semua same2 berjaye di tempat maseng2.... ermm..tak yah la jadi smpai camnie...in a smarter way...huhu... jumpe lagi!!








1 comment:

  1. assalamualaikum kak. akak batch yang mana? saya 1/9/14 ni baru nak daftar. perjalanan saya sama je macam akak. dari kmj sampai lah sini.. kos pun sama (:'( act mohon medic.. tapi xde rezeki... huhu) ... nak tanya. first, pasal bilik/rumah kediaman tu memang dia dah tetapkan awal2 ke masa pendaftaran tu... ? yang kedua, kat uitm ada koko x? kalau ada apa yang ada and dia dah tetapkan ke pilih sendiri? yang ketiga, saya kurang jelas dengan kos ni.. apa contoh kerjaya bawah kos ni ya kak? yang keempat, soal pakaian pula macam mana? terima kasih kak :)

    ReplyDelete