kali ini....

Assalamualaikum....

long time no see my blog...banyak utk di cite cume takde mase...and no mood..kalo takde mood malas aku nk jenguk2 sume neh...

life as a deg bio student so hectic...agk gile juge...tak la kusangke akan busy mcm neh...same jek cam kat matrix...jeles tahap gaban nengok adek2 dip yg sangat2 relax...(woi g r wat keje!) tu yg aku nk cakap each time nmpk diowang lepak...masalahnya...diowang takde keje pon...hahaha...

test2 quiz2 esaimen2 sume dh cukop menggilakan otak aku...arghhh...!!

nmpknya...kali ni luahan perasaan jela ye.... takde yg menarek sgt...haha...

keje2 ku bertambh setelah diberi tggjwb tok pegang pen ketua blok...ko memang gile la kin..nape ko tak tolak je awal2...
memang aku gile sejak dulu...gile pangkat??no2...aku gile kalo bab2 nak tolak2...cam sawan tetibe...so tak tertolak la jawabnye...

alhamdulillah...first task...hari merdeka..blok ku menang! yihaa!! penat takyh cakap...nak wat report pon sekat2...tapi finally dua2 setel dgn jayenye...

RAMADHAN...?? ramadhan di kuala pilah buat pertama kalinye agk best...bazar pon jual mcm2 walaupun aku rase gile sgt la diowang letak bazar jaoh bebeno...nape tak letak lua pintu gerbang uitm tu kan...alang2.... tapi...student2 uitm memang penyabar orangnye...

pengalaman takleh lupe....beli makananan tok buke...dn pulang dengan kekuyupan..? apakah..?
hujan lebat gile...pakai payung pon tak pas rasenye... make dengan itu...nasi ayam sejuk berkuahkan air hujan(hiperbola sgt!),,kueh mueh yg dihujani...hoyeh2....sedey jugak mase tu..wat to do....

dan kemudian.... 10 malam terakhir....ku terima satu panggilan dari ibuku... "dik,,abg eksiden..."..
esoknye memang aku nak balek jb...dh beli dh tiket.... tapi apekan daye...kite merancang..Allah menentukan.... aku pulang dengan parents aku...awal pagi...

hati aku mase tu Allah je yg tawu....risau dn mcm tak caye abg ak eksiden...aku sangkekan takdela terok sangat...
setibenye di hospital sultanah bahiyah..kedah....saat aku melangkah masok ke wad...hati aku dh berdebor2 gile...mate dh start berair...dunno y... aku cari mane abg aku...

dia melambai2.... YA ALLAH.....aku menanges tahap dewa.... aku salam dengan iringan air mate...pastu blah gi mane2... nanges puas2... then g balek katil abg aku...

wajahnye berubah...sedey yg amat....sure saketnye Tuhan je yg tawu,.... aku memang tak bley tahan air mate...nanges dan nanges dan nanges,...bape ari baru ok...

7 sep ALHAMDULILLAH dia selamat dibedah... dia beransur pulih...

AIDILFITRI..??? beraye la kami semua di hospital kedah....takbir raye sangat2 meruntun jiwa..
abg aku nanges...aku pon..ape lagi...nanges la..tapi control jugak...

bile ku belek2 fb membe2...sume dh letak album raye 2010...
SEDEY jugak...sape tak sedey woii...cakap! ... tapi aku redha... ini ujian dariNYA...ade hikmah sume ni terjadi...

tahun ni cabaran demi cabaran yg diberi tande dia mengasihi kami sekuarga..
INSYA ALLAH...SEBAGAI HAMBANYA....KAMI AKAN TEROS TAWAKAL DAN REDHA...

~tiada apa yg istimewa~

No comments:

Post a Comment